June 6, 2012

.::DuGaaN::.

Dulu aku slalu dengar org cite mase tunang ni banyak dugaan...darah tengah manis...jage diri...macam2 dugaan akan datang...xelok tunang lame2...nnt xboleh nak tepis dugaan...banyak gile kot aku dengar sal dugaan ni...tp xsangka aku sendiri yang alami nye skang ni...time2 ni la sume rahsie nak terbongkar...tang2 ni la...manusia2 y xberkenaan muncul...time2 ni la tetibe nak buat jejak kasih...time2 ni la nak gedik2 start conversation...haish...ade lebih kurang 4 bulan ag nak melangkah ke alam perkahwinan...dah bersediakah aku...dengan keadaan kitorang y perang x penah nak surut ni...ade je mende y nak dibuat gadoh...aku xtau...salah aku ke slame ni...aku salah pilih org ke...aku da salah wat perhitungan ke...cepat sangat buat keputusan nak tunang ke...haish...aku xley ckp cam2 da sekarang ni...nak xnak wat mase skang ni kene hadapi je sume ni gan sabar...tapi kalau ikutkan aku dah penat...sangat2 penat...fedup...menyampah pun ade gax bile nasihatkan org tp xmasuk lgsg dalam kepale die...xsinggah lgsg dlm hati die...stop sehari...esok wat ag...becakap lagi...stop sekejap...pas2 buat lagi...itu la y org kate..kite jgn berubah sebab org...tp berubah tok diri sendiri...baru la kekal...tah la...lepas satu...satu y jadi...dalam keras aku ade lembutnye...tp bile da lembut...jgn la dipijak2 lak kepale ni...wat mase ni...mmg kekerasan je la y nampak...hati dah sakit...mulut dah penat...STRESSS nak becakap gan org y x paham2...haish ya Allah...beratnyelah dugaanmu...kuatkan lah hatiku menempuh semua dugaan ni...jgn lah ditarik balik perasaan syg cinte kasih yang ade skang ni...

mood: takut...xpecaye...dah tunang aku upenye x_x haish...

buat lu: lu jgn nak campo hal wa...wa tau cane nak setel...xpayah rela hati nak jadi tempat lepas tekananlah...xpayah nak inteprem la...lu jgn sampai wa pecah rahsie gan bakal tunang lu...lu...lu...lu...jg sendiri punye kain da la...nak cari tempat lepas masalah...g jumpe kaunselor la...lu xnak pakwe lu wat cam2...lu kontrol perbuatan lu dulu...jgn pk nak kontol je...n lu plak....der...udah2 la gan mende 2 sume...semak la...semak tau x...dah bebuih da becakap...jadi org besa sket ley x der...pk jejauh sket...pk sket mane y keperluan...y kehendak 2...letak jauh2 dulu kalau ase xmampu nak elak...lu paham x ni der... haish APXB

No comments:

.::KLik Aj3::.