April 26, 2012

.::kepada kamu::kamu::dan::kamu::.








Assalamualaikum pembuka kata...

tergerak hati nak menaip...teringat cerita yang jadi sebelum ni...yang jadi semalam...yang jadi hari ni...hidup aku slame ni xpenah nak carik pasal dengan orang...tp orang slalu nak carik pasal dengan aku...dulu mak slalu pesan kat aku...jangan buat orang tapi bia orang buat kite...nnt bia tuhan yang balas kat die...kite xde hak nak membalas ape yang orang buat kat kite...walaupun kite sakit sebab die...haish...untung korang2 sume xrase ape yang aku rase sepanjang hampir 26 tahun hidup ni...macam2 mende da aku lalui...aku hadapi...tang kene tipu...segale macam penipuan aku da rase...lelaki...macam2 jenis laki da aku jumpe...aku bukan la seorang yang suke nak carik gado pun...lagi2 dengan orang yang aku x kenal...xrapat...len la kalau orang yang aku da anggap cam adik beradik aku...kalau aku ase salah...aku basuh je...same jugak la dengan si tunangan aku tu....selagi aku belum sah jadi bini die la aku boleh tegur n gado(kasar) nnt da jadi laki...dose besa buat cam2...tapi gado2 pun antare aku ngan die je...aku bising kat die je...bile da lepas sume tutup la cite 2...melainkan ade orang ke-3...yang mengapi2kannye....seyes aku ni mmg cepat terase...lagi2 dengan kisah2 yang lepas2...cite2 lepas udah2 la...xpayah la nak tayang kat aku...cukup sekadar info yang aku dapat dari die aku 2 dah la...sakit woooo...xtau la korang rase cane kan...tapi aku...sakit...aku bukan sorang yang pendendam...even teruk mane pun aku kene...aku x penah berdendam gan orang 2...paling kuat pun aku jauhkan diri je...tapi dalam hati sikit pun aku xde simpan...aku tau ramai lagi yang bagus yang baik dari aku...aku sentiase sedar diri...aku xsuke gado2 ni...bile aku ase aku perlu aku masuk...tp aku bukan orang yang suke attack orang lain sesuke hati...n kalau la aku ade terbuat cam2...mmg aku sendiri akan pegi mintak maaf kat orang 2...itu lah aku...so xpayah la nak perli2 bagai...kalau betul korg ade x puas ati gan aku...meh inbox aku...cite kat aku ape aku da buat kat korang...kalau nak aku berlutut skalipun...bgtau aku salah ape yang aku da buat kat korg smpai perlu aku berlutut...sebab aku ase slame aku kenal korang pun...aku x penah wat pape pun...xpenah nak usik korang pun...pendam...sebab kepercayaan aku pade die masih kuat lagi...cume jangan sampai aku jumpe statement2 yang x perlu la...kalau ade...mmg die yang aku carik...aku xkan carik korg sebab aku bukan org yang suke begado gan perempuan pasal lelaki...udah2 la 2...berkawan bercinte even dah kahwin pun ade had2 tertentu...masing2 kene paham la tugas masing2...semua orang boleh berubah la...so lebih baik berubah kalau da tau diri 2 salah...cume jangan mengharapkan kesempurnaan la sebab xde manusia yang sempurna dalam dunia ni...walaupun perwatakan mcam budak2...tp pemikiran n perbuatan n keputusan bia la cam org dewase sket...**muhasabah diri sendiri**

buat si dia

belajar la dari segale kesilapan yang da buat dulu...mungkin mase buat 2 xsedar...tapi effect die akan datang kite xtau...ape pun alasan kite...jangan sekali2 kite hilangkan kepercayaan yang dah di beri pade kite...jeles tandenye sayang...ade mase jeles 2 sebab xnak mende yang same berulang...teguran nasihat amik la dan buat la...sebab orang lain yang akan nampak salah kite...kite xkan sedar yang kite da buat salah...hati orang jage...lebih2 lagi hati yang sudah pun ditawan...siapa pun die dulu...jangan diungkit...kenal lah die sekarang...kenal lah die sedalam2nya...nilai die dari kebaikan bukan dari kekurangan...sebab kekurangan 2 jadi kadang2 bukan atas kehendak die...mungkin jugak keadaan yang memakse...buang sifat dendam....jangan ade niat untuk membalas...didiklah die sekirenye perlu bukan bimbing ke arah yang bukan2...jangan terlalu amik mudah atas semua perkare...sebab...kite x tau hati orang...perasaan orang...baik bagi kite xsemestinye baik bagi die...gurau pade kite mungkin menguriskan hati die...n yang paling penting skali...SETIA...PERCAYA...n wujudkan rase CEMBURU supaye kite lebih menghargai rase cinta 2 sebenarnye...

No comments:

.::KLik Aj3::.