August 16, 2011

.::kenangan di rumah along::.

Assalamualaikum...

rumah along
kali ni nak cite pengalaman balik ke kg along di bulan pose...huhu...along punya family yang sangat best...ibu n ayah yang sporting...n ade 1org adik laki n 1org adik pompuan..

perjalanan kami bermula lebih kurang pukul 1..bertolak dari Lembah Subang (opis along) n terus menghala ke Serdang..amik adeq n dila...dan meneruskan perjalanan pada pukul 2.00ptg menghala ke selatan...
aku drive sampai R&R Ayer Keroh, Melaka dan tiba lebih kurang pukul 3.15ptg..
xlarat beb...huhu...tukar driver lak...along sambung bawak sampai umah die..huhu...

sampai umah along lebih kurang pukul 5.30ptg...dan detik bertemunya kami dengan family along..
hak3...aktiviti pertama yang kami buat kat sane...adalah...amik gamba pre wed adeq dengan dila (kunun2)
lepas amik beberapa keping gamba...sesi mengutip buah rambutan n pulasan pulak...huhu...

kalang n balang




hehe....lepas 2...hak3...ape agi...aku gan dila kene tolong ibu masak la pulak...
tapi ibu memang best...sangat sporting nak ngajar kami yang SANGAT pandai masak ni...
n menu untuk bebuka haritu...nasi ayam (tebaik), bubur kacang, pisang goreng, kurma dan ape tah lagi huhu...

malam...along bawak ktorg lepak kat bandar BP...jalan2 carik pasal kat c2 n teruskan lepaking kami kat tepi pantai...n name pantai 2 sangat pelik...Pantai Minyak Beku...nak tau nape name pantai 2 cam2...sila search sendiri ek...hak3...n malam 2 1st time aku nampak rupe belangkas...huhu...jantan n betina..hak3...

belangkas betina

keesokkan harinye pulak (ahad), ibu ajak aku n dila g beli barang untuk masak bebuke...ibu nak masak soto kate die...n tetibe tergerak pulak ati aku nak buat kek batik...huhu...bile semuanya dah selesai...kami pulang ke rumah untuk merehatkan diri...tengahari kitorg dok bersantai je kat pondok depan umah along...dan bermain dengan kucing2 yang ade...huhu...aku takut kucing...tp disebabkan kecomelan kucing2 2...aku jadi geram lak...dan ape lagi...kene gax la sedebik dengan along...(sungguh kijam) huk3...




comel kan hehe...walaupun xbanyak sangat aktiviti yang boleh dibuat mase bulan pose ni...tp aku hepi sgt2 sebab dapat kenal family along...lebih2 lagi suasana rumah die yang sangat tenang...hurm...sesuatu yang sangat susah aku nak dapat sekarang...ketenangan...

kami berangkat pulang ke KL selepas berbuka...dan yang pasti...aku akan merindui ketenangan yang ade kat sane...moga satu hari nanti...semua ni boleh repeat lagi...

1 comment:

HusnaShuib said...

camtu rupanya belangkas, first time tgk gmbar blangkas. :hoho

.::KLik Aj3::.